Doświadczenie i innowacja pod jednym dachem.
Nasza historia.
Wiele się u nas zmieniło od czasu, gdy Heinrich Kühlmann w roku 1912 w Ostwestfalen rozpoczął sprzedaż produktów rolnych. Stulecie później, wciąż jako rodzinny biznes Heinrich Kühlmann GmbH & Co. KG, należymy do wiodących producentów wyrobów delikatesowych w Niemczech. Ponad 600-osobowy zespół gwarantuje produkty najwyższej jakości. Każdego dnia powstaje tutaj ponad milion porcji najbardziej wyrafinowanych specjałów. Jesteśmy z tego dumni.
Historia
51°, 48’ i 54“ N, 8°, 29’ i 20“ E, 1912 rok
Heinrich Kühlmann, dziadek obecnego właściciela firmy, znalazłszy się we właściwym czasie we właściwym miejscu, rozpoczął na początku XX wieku sprzedaż produktów rolnych, a następnie założył rodzinę w Rietberg-Westerwiehe.
1. pokolenie – założyciel Heinrich Kühlmann sen.
Siano i słoma z Ostwestfalen
Bliskie położenie swojego gospodarstwa niedaleko torów kolejowych i dworca towarowego wykorzystał ów rolnik z żyłką do biznesu, aby wysyłać siano i słomę z Ostwestfalen do rzeźni w Zagłębiu Ruhry. W przeciągu następnych lat wraz z żoną Elisabeth wspólnie rozwijali handel wyrobami rolnymi i rozbudowywali swoje gospodarstwo. Pojawił się też własny młyn. Skupowali, oczyszczali i ponownie sprzedawali zboże z regionu. Do tego doszły duże ilości ziemniaków.
Ewald Kühlmann, syn Heinricha i Elisabeth, w latach 50-tych przejął biznes rodziców, zaś w Antonii Borgmeier znalazł odważną i energiczną małżonkę, która pochodziła nie tylko z bezpośredniej okolicy, ale i z branży spożywczej. Ewald i Antonina Kühlmann od początku podzielali miłość do regionu, przyrody i rolnictwa. Pod koniec lat 60-tych dodatkowo zaangażowali się w produkcję frytek. Różnorodność wariantów produktów ziemniaczanych ograniczała się wprawdzie do krojenia na grubo lub drobno, lecz nie stanowiło to żadnej przeszkody w drodze do sukcesu. Sprzedaż rosła, tak samo jak czwórka dzieci tej pary. Do grona ich klientów dołączyli sprzedawcy z branżowego handlu hurtowego z całych Niemiec, a następnie w roku 1988 rozpoczęto produkcję delikatesowych sałatek.
2. pokolenie – Ewald Kühlmann
Kühlmann rozbudowuje się.
3. pokolenie – Heinrich Kühlmann
Powiew świeżości dla świeżych przysmaków
W roku 1979 Heinrich Kühlmann powiększył rodzinną firmę i otworzył ją na nowe możliwości. Z biegiem lat zaprzestano produkcji frytek, rozbudowano dział wyrobów delikatesowych oraz zakłady produkcyjne. W roku 1990 do kierownictwa firmy dołączyła Andrea Kühlmann, żona Heinricha Kühlmanna. Wspólnie zaprojektowali i wykreowali dalsze koncepcje dla sprzedaży branżowej, smaczne przepisy oraz „wiadereczko“ – niezwykłe opakowanie specjałów dla handlu detalicznego, które od wielu lat robi furorę. Ponadto nowatorskie i misterne, ręczne dekorowanie wielu produktów do sprzedaży detalicznej było krokiem milowym we właściwym kierunku dla powodzenia przedsiębiorstwa.
Teraźniejszość
W każdym przypadku zgrany zespół –
pełną parą innowacji naprzód!
Dziś nasze kierownictwo składa się z czteroosobowego zespołu – Stephan Bähr jest naczelnym dyrektorem i odpowiada za sprzedaż i marketing, Andrea Kühlmann za nadrzędne sprawy przedsiębiorstwa, Antonius Borgmeier za produkcję i logistykę, a Hendrik Kühlmann za rozwój produktów i innowacje.
Senta Kühlmann, siostra Hendrika Kühlmanna, jest również aktywna w firmie i odpowiedzialna za dział controllingu. To by było na tyle, jeśli chodzi o czwarte pokolenie.
Fakt, że należymy dziś do wiodących producentów wyrobów delikatesowych w Niemczech, napawa nas dumą. Oprócz naszej głównej działalności, obejmującej klasyczne sałatki i antipasti, stale tworzymy nowe i pyszne kreacje sałatkowe w zakresie nowoczesnych wyrobów na bazie składników superfood i kaszy bulgur, innowacyjne dania „convenience” oraz pełne asortymenty dla handlu hurtowego i branżowego. Także w przypadku długoletniej obsługi licencjonowanych marek (np. Weight Watchers) wspomagamy naszych klientów jako godni zaufania partnerzy.
Najlepiej jednak przekonać się samemu i odkryć
niektóre z naszych smacznych produktów:
Przecierając szlaki, odkrywać nowe ścieżki!
To pewne, że również w przyszłości rodzina będzie kontynuowała sukcesy swoich przodków. W końcu tutaj nie myśli się kwartalnie, tylko pokoleniowo.
„Nie idź tam, dokąd prowadzi ścieżka. Idź tam, gdzie ścieżki nie ma, a pozostaw za sobą szlak.“
Zgodnie z mottem Antoine de Saint-Exupéry’ego uważamy się za pionierów wyśmienitych smaków i w przyszłości też mamy zamiar wciąż udawać się w nowe odkrywcze podróże.

